.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازهم حضور ما به چشم نیامد

 در شلوغی روزهای آغازین سال و در میان ازدحام و هیاهوی کوچه های شهر، گویی وجود ما باز هم در این همهمه ها گم شد و به چشم نیامد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی خبرنگاران بابل ما خبرنگاران هم مثل همه مردم ، سال 91 را با خوشی و ناخوشی هایش در روزهای گرم و طاقت فرسا تابستان و سوز و سرمای زمستانش پشت سر گذاشتیم گاه باخبرهای آمیخته با تعریف و تمجید مسئولین و گاهی هم با چاشنی انتقاد از آنان که شاید به مذاقشان زیاد خوش نمی آمد ولی هرچه بود چه خوب و چه بد گذشت .

بعد از یک سال تلاش ، آخرین روزهای سال در یک محفل دوستانه و با بضاعت مالی اندک ، گرد هم آمدیم تا فرا رسیدن سال نو را با دادن یک هدیه هرچند کوچک گرامی بداریم.

مراسم تجلیل از یک سال زحمات و تلاش خبرنگاران شهرستان بابل با همت رییس و اعضای انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان بابل برگزار شد.

دکتر میراحمدی امام جمعه بندپی شرقی ، مهندس علی نیاء رییس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر ، حسینی رئیس اداره تعاون ، کارو رفاه اجتماعی شهرستان بابل و نیاز آذری رئیس خانه مطبوعات مازندران میهمان این مراسم بودند. در ابتدای این مراسم مجید عرب فیروزجایی رئیس انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان بابل با تقدیر از حضور میهمانان ، حضورشان را موجب دلگرمی خبرنگاران عنوان داشت و گفت: سعی و تلاش اعضای هئیت مدیره این بود تا مراسمی در شان این عزیزان برگزار کند تا گرد خستگی یک ساله از تنشان برود لیکن بضاعت مالی ما اندک بود و سعی کردیم این مراسم را به صرف یادآوری زحمات خبرنگاران برگزار نماییم.

وی افزود: در بحث کلان باید وضعیت معیشتی خبرنگاران مورد توجه قرار گیرد. عضو هیئت مدیره کانون روزنامه نگاران و خبرنگاران کشور عنوان داشت: سعی ما این است تا جایگاه خبرنگاران را به عنوان یک صنف فعال بهبود ببخشیم و با پویا نمودن این انجمن و کانون ها که خواسته خبرنگاران است از حقوق آنان دفاع نماییم و امیدواریم این اتفاق در سال آینده به وقوع بپیوندد. سپس میراحمدی امام جمعه بندپی شرقی و عضو هئیت علمی دانشگاه با بیان اینکه ، جایگاه خبرنگار جایگاه والایی است ولی آنچنان که باید ، به آن بها داده نمی شود خطاب به خبرنگاران گفت: شما خبرنگاران باید شجاع باشید و جایی که لازم است از مسئولین انتقاد کنید و از کاستی های شهر بنویسید و وقتی در مسیر واقعی رسالت تان حرکت کنید به خودتان هویت می بخشید. وی ادامه داد: خبرنگار نباید فقط از معضلات بنویسد بلکه باید آنقدر پیگیراین مسئله شود تا این پیگیری منتج نتیجه گردد در این صورت نقشی موثر خواهد داشت. این استاد دانشگاه همچنین عنوان داشت: یک خبرنگار خوب نباید منتظر بماند تا مشکلات شهررا از زبان مسئولین بشنود بلکه خود باید به دنبال آن باشد.



وی با اشاره به اینکه مسئولین باید افق دید خود را توسعه دهند و با یک انتقاد ناراحت نشوند اظهار داشت: خبرنگار هم نباید انتقام گیر باشد بلکه در هر شرایط باید درست نویس باشد. این مراسم سپس با سخنان رئیس خانه مطبوعات مازندران ادامه یافت: نیاز آذری سخنانش را با دغدغه های معیشتی و کاری خبرنگاران و برنامه های آتی خانه مطبوعات آغاز کرد و گفت: پالایش خبرنگاران، برگزاری کلاس های آموزشی خبرنگاران جهت ارتقاء کار حرفه ایی آنان ، بررسی مشکلات معیشتی آنان و احداث فرهنگسرا ....از جمله برنامه های خانه مطبوعات خواهد بود. وی افزود: شهرستان بابل یکی از شهرهای مهم و بزرگ مازندران است اما متاسفانه در رسانه ها بسیار کم به این شهرستان پرداخته می شود. نیازآذری همچنین از تلاش رییس و مجموعه انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان بابل در برپایی این مراسم علیرغم مشکلات موجود تقدیر کرد. مهندس علی نیاء رییس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر بابل ، دیگر میهمان این جمع بود .

وی حرفه خبرنگاری راحرفه ای پرمشقت ذکر کرد و گفت : علیرغم مشکلات زیاد در حرفه خبرنگاری ، متاسفانه آن طور که شایسته است از آنان حمایت نمی شود. وی ادامه داد: این صنف باید سعی کند جایگاهش را به مانند دیگر اصناف در جامعه تثبیت کند تا در صورت نیاز، صنف بتواند از حق و حقوق آنان دفاع نماید ضمن اینکه ، خبرنگاران با آموزش های لازم ، آنقدر حرفه ایی و قدرتمند در مسایل کاریشان ظاهر شوند که هر مسئولی روی آنان حساب باز کند. گفتنی است در پایان این مراسم هدایایی به خبرنگاران عضو انجمن صنفی اهداء شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.